Convertint-me en gamedev – Runferendum
- 22 feb
- 2 Min. de lectura
En els meus dies d’universitat, juntament amb dos companys (en Xutre i en VÃctor), vam decidir començar a crear jocs. En aquella època encara no en sabÃem gaire; crec que està vem al primer any o a inicis del segon del grau en Disseny i Producció de Videojocs.
El primer que vam pensar va ser fer un videojoc que fos polèmic i cridés l’atenció només amb la temà tica. En aquell moment s’estava celebrant el Referèndum de Catalunya i, per això, vam crear Runferendum, un joc de scroll lateral on recollies vots i esquivaves guà rdies civils o en M. Rajoy disparant targetes black (entre d’altres).
El joc no estava gens polit i era bastant desastre pel que fa a la programació, però l’art era mono i la temà tica, graciosa.

Icona de l'aplicació:

El joc comptava amb un personatge principal que anava saltant per Barcelona. Amb els vots que aconseguies podies comprar diverses skins. En vam fer una de la castanyera, el burro català , del Barça, de Sant Jordi, del Tió, d’en Puigdemont i alguna més.
També podies recollir objectes que et permetien recuperar vida: crema catalana, cargols a la llauna, fuets i pa amb tomà quet.

El joc va arribar a més de 5.000 descà rregues i el van mencionar en un programa de TV3, aixà que vam aconseguir el que volÃem.
D’aquà va néixer OSBRO Games, una companyia multimilionà ria en expansió constant en l’actualitat! És broma, és broma. Era simplement l’estudi que vam crear amb els companys del grau, i tots els projectes que fèiem per a la universitat anaven sota aquest nom.
Això és només una anècdota, però la conclusió és que fer videojocs amb una temà tica de la teva pròpia cultura i vinculada a l’actualitat és divertit. I encara que econòmicament no vam guanyar res, ens va servir per aprendre moltÃssim.











